איתור מבנים וקרקעות ללוגיסטיקה ותעשיה

איתור מבנים וקרקעות ללוגיסטיקה ותעשיה

תוכן עניינים

קרקעות ומבנים ללוגיסטיקה ותעשיה הפכו בשנתיים האחרונות ללהיט בקרב היזמים, המשקיעים ומשתמשי הקצה. אזורי תעשיה שנחשבו עד לפני שנתיים – שלוש כרחוקים מהמרכז והביקושים בהם היו דלים יחסית, נחשבים כיום למרכזיים ומבוקשים מאד. מכרזי המנהל האחרונים מלמדים שמחירי הקרקעות בבית שמש לדוגמא, הגיעו כבר לאזור ה 4 מיליון ₪. בקרית גת ובאזור תימורים הגיעו המחירים ל 5 מליון ₪ לדונם, ואפילו באופקים מדברים כבר על 1.5 מליון ₪ לדונם. גם בצפון, באזור קדמת גליל ובאזורים נוספים, נרכשו קרקעות במחירים גבוהים פי שתיים מעסקאות שנעשו לפני שנה – שנתיים. מחירי השכירויות באזורי ביקוש (קרית גת, הר טוב, מודיעין ושוהם) נעים בערכים של 40-50 ₪ למ"ר למבנים איכותיים עם תקרה של 16.6 מטר והיד עוד נטויה.

מחירי קרקעות שנתקבלו במכרזים אחרונים של המנהל וכן בעסקאות בשוק החופשי משקפים שווי גבוה למ"ר זכויות, בסדרי גודל של 4,000 – 5,000 ₪ למ"ר. בתוספת בניה אנחנו מגיעים לאזור ה – 8,500 ₪ למ"ר, וזאת כאשר ניצול זכויות הבניה במלואן הגיוני ולא פוגע ביעילות הנכס. בקומה שניה לדוגמא, ללא גישה ישירה לפריקה וטעינה, לא נוכל לקבל את אותם ערכים של קומת הקרקע, מה עוד שגם עומס הרצפה בה יהיה נמוך יותר משמעותית.

מסיבה זו הפכו מגרשים בקרקעות בשיפוע טופוגרפי, למבוקשות יותר, שכן הן לעיתים מאפשרות תכנון המאפשר פריקה וטעינה מלאות בשתי הקומות, כך שניתן למצות את מלוא הזכויות (בדר"כ – 100-120%).

השאלה המרכזית בתחום הלוגיסטיקה היא, האם מחירי השכירויות ומחירי הקרקע ימשיכו לעלות, והאם יש גבול למה שחברות לוגיסטיקה או חברות הנדרשות לשטח תפעולי, יכולות לשלם. לחלופין – האם ייתכן שיזמים הרוכשים את הקרקע במטרה להקים עליה מתחם לוגיסטי להשכרה, יהיו מוכנים להתפשר על תשואות של 5% ומטה, ואם כן, מה יקרה בעת עליית ריביות?

מחסנים וקרקעות ללוגיסטיקה ותעשיה באזור המרכז כבר כמעט שאינם קיימים, וכעת בונים מתחמי תעשיה קלה בקומות, עם עליה ברמפה. לקוחות המעוניינים באיתור קרקע או מבנה ללוגיסטיקה ותעשיה במחירים הנמוכים ממחירי השוק, יוכלו למצוא את מבוקשן לעיתים בקיבוצים ומושבים, להם ניתנות הקצאות קרקע. עסקאות אלו מסובכות ומורכבות יחסית, ויש צורך בגורם שינחה את התהליך.

אנו במעוף יועצי נדל"ן מתמחים בליווי יזמים ולקוחות קצה באיתור קרקעות מתאימות ללוגיסטיקה ותעשיה, מכירים את התנאים והמגבלות בתב"עות השונות (גובה תקרה, שימושים מותרים וכו'), את הפרויקטים המתוכננים לקום באזורי תעשיה בכל הארץ, וכן עובדים מול מספר קיבוצים ומושבים בהם יש תוכניות פיתוח להקמת מתחמי לוגיסטיקה ותעשיה.

נשמח לעמוד לרשותכם

אליאב 054-5333528

אסף   054-5333523

 

 

צרו קשר

מאמרים שיעניינו אותך