סקירת שוק המשרדים לשנת 2017:

מחירי שכירות:

בשנים האחרונות נכתב פעמים רבות בעיתונים הכלכליים ובחוות דעת כי בעתיד הקרוב תהיה הצפה בשוק המשרדים בתל אביב, וזאת בשל ריבוי מגדלי המשרדים שיהיו מוכנים בשנת 2017-2018.

ובכן, העתיד כבר כאן, המגדלים אוטוטו מוכנים ואכן יש שטחי משרדים רבים להשכרה. הצפה? לא בטוח, אבל היצע רב ואיכותי יש בהחלט.

מגדלי אלון, מגדלי הארבעה של קבוצת חג'ג', פרוייקט מידטאון, מגדל ספיר במתחם הבורסה וב.ס.ר 4 וכמובן עזריאלי בשרונה כבר מוכנים. מדובר בהיקף רב של שטחי משרדים שיהיו מוכנים החל מאוגוסט 2017 ועד תחילת 2018, ואנו חשים כי מחירי השכירויות מתחילים לרדת.

במגדלי אלון מתנהלים מגעים על אזור ה – 65 – 70 ₪ למ"ר, במגדלי הארבעה על אזור ה – 85-90 ₪ למ"ר במעטפת וכן הלאה.

מחירי מעטפת אלו משקפים 90-110 ₪ למ"ר בגמר מלא ברמה של 2,500 ₪ למ"ר.

מגדל עזריאלי בשרונה נהנה ממחירי שכירות גבוהים יותר, הודות לרמה הגבוהה של המגדל, מיקומו בקרבה לרכבת ולשרונה וכן סמיכותו העתידית לציר הרכבת הקלה.

כמו כן עזריאלי הוא המגדל היחיד באזור שיכול להציע רצף ארוך של קומות, ולחברות גדולות השוכרות אלפי מ"ר רבים זה מהווה יתרון גדול.

כמו כן, אלפי מ"ר רבים המאוכלסים כיום ע"י חברות מתחום האופציות הבינאריות מתפנים בשל צמצום הפעילות של חברות אלו.

אנו סבורים שבשנה הקרובה תהיה זחילה של מחירי השכירויות כלפי מטה, אך כל עוד הביקושים ישארו יציבים, זו תהיה זחילה איטית בלבד.

ללקוחות המחפשים שטחי משרדים של מעל ל – 3,000 מ"ר אין אפשרויות רבות, כיוון שבקבוצות הרכישה לא נמכרו שטחים רבים ללקוח יחיד (בדר"כ), וריבוי בעלים בפרויקטים אלו מונע מדיירים גדולים לשכור בהם משרדים.

יחד עם זאת, שוכרים גדולים ויציבים מבוקשים מאד בשוק ובעלי הנכסים נותנים הנחות יפות לסוג זה של לקוחות.

מחירי הרכישה:

ההיצע הרב עצר את עליית מחירי הרכישה של משרדים בשנה האחרונה, ואנו מתחילים להבחין במגמת התייצבות ואף זחילה כלפי מטה, אם כי יודגש כי זו זחילה איטית מאד.

מחירי הרכישה במגדלי אלון לדוגמא, עומדים כיום על סדר גודל של כ – 15.5-16 אלף ₪ למ"ר בקומות גבוהות לשטחים של רבע קומה ומעלה. גם במחירים אלו יש מיעוט של עסקאות.

במגדלי הארבעה המחירים גבוהים במעט ועומדים על טווח של 15-17 אלף ₪ למ"ר ויש גם יותר מזה.

ההיצע הרב לשכירות והירידה היחסית של מחירי השכירות גורמים לא פעם לקשיי מימון בבנקים בעסקאות משרדים, מה שמוביל בתורו לירידת המחירים, מאחר והרוכשים נדרשים להגדיל את מרכיב ההון העצמי.

יחד עם זאת, הביקושים למשרדים נמשכים, ואנו רואים שכאשר נכס מגיע למחיר "הנכון" שלו, הוא נמכר. כך לדוגמא נמכרו משרדים בקומות גבוהות במגדלי אלון במחירים של 15 אלף ₪ למ"ר, ושטחים המתומחרים ב – 16 אלף ₪ למ"ר מוצעים למכירה מזה תקופה.

למעוף נדל"ן המתמחה במכירת משרדים והשכרת משרדים יש מגוון משרדים להשכרה בתל אביב ומשרדים למכירה בתל אביב, צרו קשר: 072-3308826

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *